fredag 28. januar 2011

Vegetar dag 5.

En ny dag på vegetarmat er om ikke mange timer ferdig. Det går like lett hver eneste dag. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive fordi det er ikke så mye å si om dietten. En ting har jeg å si og hvis jeg har sagt det før så kan det godt gjentas. Det beste med å leve som veggis er matkulturen. Man må bruke mer tid på selve maten fordi det er ikke så lett å vri seg unna selve matlagingen. Det er det jeg har lagt mest merke til disse dagene. Jeg har ikke lagt merke til at vi ikke spiser kjøtt, noe jeg faktisk hadde forventet. Hvis det er noe vi kommer til å ta med videre så må det bli det. I tillegg så blir man litt mer bevisst på hva man spiser. Vi har begynt å spise mer variert kost. Nøtter, rosiner, ost, melk, grovbrød, egg, grønnsaker av alle slag og juice. Helst litt av alt på en dag, noe som har fungert veldig bra disse dagene.


Jeg kan faktisk tipse dere om en veldig god veggisrburger. Den er å få kjøpt på Lyche på studentersamfundet i Trondheim. Jeg vet ikke alt hva som var på den, men det jeg husker er cherrytomater, salatblader av i hvert fall to slag, rødløk, en slags burger som jeg ikke vet hva var laget av (den var gulaktig og jeg antar at den  var lagd på kikerter), potetbåter og pesto. De to sistnevnte lå på tallerkenen ved siden av burgeren. I tillegg var det hele krydret med forskjellige urter, hvilke kan jeg nok ikke svare på. Så hvis du er i nærheten av Lyche og er gira på veggisburger så burde du stikke dit!


Siden jeg ikke har noen bilder av relevans kan dere få et uten. Dette er noen kjekke karer fra et lite veikryss i indre østfold som heter Slitu. Jeg vet ikke om det går an å lese teksten under bildet, men de var visstnok veldig populære på bedehusene rundt om i indre (østfold) på 50-tallet.

Takk for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar