onsdag 19. januar 2011

Den første dagen.


Det burde vel kanskje ha vært Bendik som skulle ha skrevet om sin første dag uten master cleanse, men jeg syntes han beskrev sin situasjon og misnøye med gugga relativt godt i det forrige innlegget. Jeg skriver dette innlegget mest for å vise dokumentasjon på det første måltidet til Bendik etter kuren. Dessverre tok jeg ikke bildet av den cheeseburgeren jeg døtta i meg da jeg ga opp.. Som dere ser så bestod retten av egg og bacon. 




Fortreffelig! Det smakte godt og vi var fornøyde med måltidet.

For øvrig så lagde jeg en hjemmelaget gelé i dag som er megaenkel og ganske digg. Du trenger 6dl ferskpresset appelsinjuice. Dette må kokes opp sammen med en god klump sukker. Når den er kokt opp så hiver du oppi riktig mengde gelatin. Jeg brukte gelatin i pulverform og da var det seks ts pulver løst opp i seks ss lunkent vann. Den blanding hiver du som sag oppi når juicen koker. La det stå i fem minutter ca. Hell over i serveringsglass og sett det i fryseren i et par timer til de er blitt stive og fine. Før du server så tar du et par ss vaniljeyoghurt over. På toppen så trenger du litt kokesjokolade. Ta fram din skarpe kjøkkenkniv, plasser sjokoladen med den flate siden opp, den ruglete på benken og med kortsiden inn mot magen. Dra så knivseggen mot deg selv med begge hender. Dette er et triks jeg lærte av Jamie Oliver. Egentlig så lærte jeg hele oppskriften av han. Strø den fabelaktige revne sjokoladen på toppen og server. Kan ikke gå galt.

Prekes!

7 kommentarer:

  1. Hva skjedde med "fredag skal jeg prøve meg på litt mat?"

    Gelé høres flott ut!
    Har forresten en kur å foreslå, men husker ikke helt hvordan den var, kan komme tilbake til det.

    SvarSlett
  2. mener selvfølgelig "fredag kan jeg våge meg på litt mat", som er enda verre.

    Forresten, om dere vil ha flere kommentarer, er det lurt å åpne anonym som et alternativ til "kommenter som"

    SvarSlett
  3. Hehe, okei, nå skal jeg slutte å kommentere. Men det ordet som kom opp som sånn sikkerhetsord man må taste inn var "underte", det var jo ganske ironisk.

    SvarSlett
  4. du skal aldri spikke mot din egen kropp, henning.

    SvarSlett
  5. Takk for alle tre kommentarer, Ida. Jeg skjønte ikke helt det med "underte"?

    Det er ikke meningen å spikke da, Egil. Kanskje jeg skal legge ut tre bilder for å illustrere det for deg?

    SvarSlett
  6. Om man leser det som under-te. Altså, en te som gjør underverker. Du har akkurat levd en uke på te, har du ikke?

    SvarSlett