torsdag 20. januar 2011

Freedom

Som alle har lest har jeg allerede brutt lenkene og løpt ut i frihetens frodige marker igjen. Eller med andre ord: Jeg har begynt å spise. Det skal sies at jeg kanskje ble litt overivrig.

Jeg startet gårdagen med fersk appelsinjuice, og så godt er det lite som har smakt før (et selvsagt unntak er den 333g burgeren på Hildes grill på Steinkjer etter 4 dagers fjellvandring)! Litt utpå dagen våget jeg meg også på en liten porsjon havregrynsgrøt, og dette gikk veldig bra. Magen rumlet litt, men godtok denne nokså flytende føden. Utpå kvelden derimot, da tok sulten overhånd, og etter litt kort rekognosering i kjøleskapet ble det klart at vi hadde alle nødvendige ingredienser for litt ekte egg og bacon. Vi hadde til og med kaviar! Nam. Jeg spiste to brødskiver med egg og sprøstekt bacon, fulgt av Hennings hjemmelaget appelsingelé med vaniljeyoghurt og revet sjokolade. Dette ble selvfølgelig for mye av det gode, og magen rumlet kraftig i protest. Kjenner at den brygger på noe.

I dag spiste jeg havregrynsgrøt til frokost. Spiste halve porsjonen jeg laget, det vil si 1 dl havregryn og 2,5 dl vann. Har aldri vært så mett før i hele mitt liv, og var mett til langt utpå dagen! Etterpå nå skal jeg steke meg noen hundre gram med tikka masala og se hva som skjer. Kanskje en liiiten kopp mageregulerende tea også.

Eders ydmykeste.
Bendik.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar