torsdag 27. januar 2011

Vegetar dag 4.

Hei og hopp alle kjøttspisende knafser der ute!

Jeg må bare starte med å si at dette med å ikke spise kjøtt foreløbig er lekende lett. Riktig nok hadde jeg vel fått visse problemer om noen hadde satt en medium stekt indrefilét med enorme mengder rødvinssaus foran meg, men nå er jo ikke dette noe folk driver med så alt for ofte. Jeg trives bra med å bare spise melkeprodukter og frukt og grønt. Jeg vil nok neppe bli vegetarianer for livet, selv om jeg respekterer de som er dette. Det er mange gode tanker som følger med vegetarmaten, men lite slår nok likevel en god biff.

Når det er sagt var den lasagnen vi spiste i går minst like god som vanlig lasagne, mye bedre enn Toro lasagne som du får kjøpt på butikken og nesten like god som den lasagnen jeg lager til vanlig. Jeg har også noen vage minner om at jeg spiste falafel på Mir i de sene nattetimer, selv om sprudlevinen har lagt et litt tåkete slør over det hele. Uansett vet jeg at falafelen på Mir er fantastisk, og når jeg skal ha mat mens jeg er på Familien kjøper jeg alltid vegetarpizza fra Mir (jo, faktisk også før denne dietten) fordi du får en pizza med masse grønnsaker og herlig falafel.


Yeah, vi var på boksetrening i dag! Boksetreningene er litt som jeg så det for meg på forhånd, men også med positive overraskelser i tillegg. Bokseklubben ligger i kjelleren på Bunnpris på Byåsen et sted, er litt shabby og veldig sjarmerende. Treningene har - til nå - i hovedsak gått ut på oppvarming der vi løper rundt i ring og gjør øvelser, litt lett styrke, bokseteknikk og en hard styrkebit som avslutning. Det er hardt, men godt. Jeg har kjent mageøvelsene og push-upsene i kroppen siden tirsdag, og kjenner det bra etter i kveld. Vi har vel bare godt av det både Henning og jeg, siden vi har vært slapp med trening i en lang periode. Jeg trives bra på øvelsene, det er god stemning hver gang og flinke trenere. Så får vi se om vi blir boksemestere noen gang..

Vi ønsker oss forresten masse vegetaroppskrifter! Skriv det i kommentarfeltet (si fra hvis det er problemer med å kommentere, det har vært noe mystifistisk der tidligere), send linker, mail, facebookmeldinger, post, faks, brevdue eller annen dertil egnet kommunikasjonsform og gi oss noen gode tips på vegetarmat, og vi skal lage dem og blogge om det. Kanskje du blir invitert på middag til og med!

Helt til slutt vil jeg avslutte med et bilde av hvordan jeg og Henning kommer til å se ut når vi er ferdig med boksekurset. God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar