søndag 13. februar 2011

Siste dag med frihet.

I dag nyter jeg dagen fullt ut med grandis, minis, oppvask, nedvask, klesvask, ny oppgave i historie og siste rest av vegetarrullene vi lagde tidligere. Fredagen var den siste dagen på David Bowie og det eneste jeg kan konkludere med er at han var en kjempestor tulling. Av flere Bendik og jeg har pratet med så kommer teorien om at kokainen, som vi byttet ut med alkohol, må ha gitt Bowie den energi han trengte for det var ganske tydelig at alkoholen ikke gjorde det. Den blir jo man som kjent bare slapp og kvalm av.

Så hva har vi gjort og spist siden fredag? I går spiste vi en keseburger (cheeseburger for dere som ikke tok det) hver, kjøpt på den megakjente burgerkjeden Burger King. Det måtte vi gjøre siden vi ikke klarte å skaffe billett til Katta sin oppsetning av Cats. For et sammentreff, hva? Ekstra poeng til dere som så forbindelsen mellom cheeseburgeren og Cats. Hvis dere fortsatt ikke ser det, så kommer et bilde for å illustrere min pun:


Nå som vi alle er på samme (nett)side kan jeg fortsette. Det vi gjorde etter å spise burger var å dra hjem for et par runder med FIFA 06 på playstation pluss alle studenters go-to-middag, nemlig spagetti med kjøttsaus. Vi måtte spise det siden vi skal på lavkarbodiett i morgen og da er spagetti fy fy. La meg fortelle deg litt om hva lavkarbodietten går ut, min venn. I all hovedsak går det ut på å ikke spise mat med mye karbohydrater: poteter, ris, brød og sukker. Det man skal spise mye av blir jo da det motsatte, mat med lite karbohydrater: kjøtt, fisk, ost, egg, nøtter, de fleste grønnsaker. Hvis du vil lese litt mer om hva det er så kan du klikke her eller her for en litt kortere og mer oversiktlig innføring. Det kommer til å bli spennende siden jeg er så vant til å spise brød et par ganger om dagen. Det må bare bli byttet ut med noe annet, men hva? Vil Henning bytte ut brød med sure sokker eller kommer han til å bli gal uten brød? Følg med i neste episode av matkarene og jakten på lavkarbodietten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar