tirsdag 22. februar 2011

Etterlengtet innlegg

Det kan, som mange av dere vet, være tidkrevende å være student og det var det med sikkerhet forrige uke. Det er mye som skal gjøres denne uken også, men jeg har funnet et lite smutthull nå hvor jeg kan skrive et lite innlegg. Vi er fortsatt på lavkarbodiett. Jeg har ikke peiling på om dietten er en virkelig god diett, om den faktisk fungerer, men det er en kjedelig diett. Det er alltid noe som mangler ved hvert eneste måltid og da tenker jeg på enten brød, potet, ris eller pasta. I tillegg så kan man jo ikke spise noe snop! Det er veldig rare greier og jeg er litt lei det nå. Dietten varer fram til og med fredag så på lørdags morgen blir det brød med sjokade til frokost!

Hva har vi spist og gjort i det siste da, lurer du kanskje på? Jeg har et bilde fra dagen før vi begynte på denne dietten.
Dette er, som dere kanskje ser, pannekaker med is ved siden av. Vi tenkte at vi måtte avslutten søndagen før forrige mandag med et smell i form av karbohydrater, så vi lagde pannekaker, hadde på sukker, mye sukker, og spiste søt is. Det er en veldig god kombinasjon hvis du en gang lurer på om du skal lage deg noe godt og anbefales ganske sterkt.

Til frokost har det gått mye i dette:
Det er for så vidt ikke så dumt, men det er ikke det samme å spise egg uten en skive med smør på. Dessuten så blir jeg ikke så mett som jeg skulle ønske av en slik frokost og hvis jeg skal bli det så må jeg spise for mye av en ting. Jeg vil at det skal være omtrent likevekt i hvor mye det er av hver ting og ikke være nødt til å spise tre egg og altfor mye bønner. Dette høres kanskje rart ut, men du kan gjerne prøve det en gang og da vil du forstå hva jeg mener. Til lønk (lunch) har jeg spist en del salat, kjøpt i kantina på skolen. Vi hadde litt flaks fordi forrige uke så satt kantina ned prisen til 10 kr pr hekto for salat og vi kom fram til at den var på ca 14 kr før. Snakk om flaks:) Vi har spist litt frukt, men ikke for mye for det finnes en del karbohydrater i frukt og særlig banan så vi har vært litt restriktive på det, men et eple til lønk har vært ok. Til middag har det gått en del kjøtt, litt suppe, gryter (uten ris!!) og diverse grønnsaker. Som sagt så er dette en helt middels diett og jeg gleder meg til den er ferdig.

Jeg kan avslutningsvis fortelle at jeg var på Rørosmartnan i helga. Jeg var der sammen med Snaustrinda Spellemannslag. Jeg spiller nok ikke fele, men er med på gitar i kompet og det er sabla gøy! Slik så det ut på lørdagen:
Det var så digg som det ser ut som! Vi kom på fredagen og dro ned på kaffestuggu med instrumentene våre og spilte for de som ville og ikke ville høre. På lørdagen tusla vi rundt, spilte på thomasgaarden og på ramkjelleren. Utpå natta fikk besøk fra noen folk som kom fra NTNUi dans og danset diverse danser. Det var artige greier og hvis jeg fortsatt er med neste år så skal jeg dra da også!

Takk for meg. Prekes!

1 kommentar:

  1. Så vidt som jeg har forstått så må man være på lavkarbodietten i tre uker før man kan være sikker på at det har endret noe.

    Det vil si, at hvis dere gir dere etter en uke, har dere hatt en kjip uke uten brød og pasta og kjipt energinivå, uten noen av fordelene med lavkarbodiett. So there.

    Hjertelig hilsen Marit, hjertelig engasjert lavkarboentusiast (hvertfall nesten, med ganske mange endringer og spisedager i øst og vest, og unntak grunnet økonomi etc.)

    SvarSlett